Zámek Brandýs nad Labem, Klanění Tří králů, Renesanční a manýristické štukatérství v Čechách a na Moravě (online databáze), https://stuky.upce.cz/node/817, vyhledáno 20. 4. 2024.
Zámek Brandýs nad Labem, Klanění Tří králů(č. 817)
štukový reliéf
Památkově chráněno, č. úskp: 416, Památkový katalog
Vlastník: Město Brandýs nad Labem, Městský úřad Brandýs nad Labem - Stará Boleslav, Masarykovo nám. 1, 2 Brandýs nad Labem - Stará Boleslav 250 01
Umístění
deponováno v zámecké expozici
Brandýs nad Labem, zámek, reliéf Klanění Tří králů (foto Vojtěch Krajíček, říjen 2021).
Anotace
Polychromovaný štukový reliéf „Klanění tří králů“ od Giovanni Battisty Quadriho byl pravděpodobně určen pro oltář na zámku v Brandýse nad Labem. Dílo náležící do okruhu rudolfínského umění vzniklo mezi léty 1607 až 1611.
Abstract
The polychrome stucco relief "The Adoration of the Magi" by Giovanni Battista Quadri was probably intended for the altar in the castle in Brandýs nad Labem. The artwork, belonging to the circle of Rudolphine art, was created between 1607 and 1611.
KrajOkresObec
Středočeský Praha-východBrandýs nad Labem-Stará Boleslav
Ulice, čp/č. o.Kat. území / č. parcely
Plantáž 402Brandýs nad Labem
Slovní dataceVročeníPodložení datace prameny
mezi lety 1607 a 1611 16071611
Jméno autora (autorů) / určení uměleckého okruhu:
Giovanni Battista Quadri
Charakter díla
figurální
Rozměry
167 × 118 cm
Technika štuku
modelování, odlévání
Materiálová skladba štuku
vysoce pálená sádra
Povrchové úpravy
polychromie (původní (prokázané) barevné řešení)
Původnost
Původní stav s druhotnými zásahy
Historické zásahy / opravy

restaurováno 1939 (Jaroslav Brůha): doplněna hlava psa a krále Baltasaara, ponechán bronzový nátěr

restaurováno 1965 (Jiří Tesař, Dana Blažková): komplexní zásah, odstanění druhotného nátěru, restaurování polychromie

Fotodokumentace současného stavu
Reliéf Klanění Tří králů (foto Vojtěch Krajíček, říjen 2021)
Panna Maria (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021)
Ježíšek (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021)
Obličej jednoho ze tří mudrců (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021)
Obličej jednoho ze tří mudrců (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021)
Obličej jednoho ze tří mudrců (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021)
Anděl (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021)
Anděl (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021)
Postavy na pozadí scény (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021)
Postavy na pozadí scény (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021)
Postavy na pozadí scény (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021)
Výstupy dokumentačních technik
Fotografie ve viditelném světle (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021).
Fotografie v ultrafialovém světle (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021).
Ultrafialová fluorescenční fotografie (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021).
Ultrafialová reflektografie (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021).
Ultrafialová reflektografie ve falešných barvách (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021).
Infračervená reflektografie (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021).
Infračervená reflektografie ve falešných barvách (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021).
Infračervená fluorescenční fotografie/Infračervená luminiscence indukovaná viditelným světlem (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021).
Viditelná luminiscence indukovaná viditelným světlem (foto Vojtěch Krajíček, srpen 2021).

3d model můžete tažením myši se stisknutým levý tlačítkem otáčet, kolečkem pak přibližovat nebo oddalovat.

Reliéf Klanění Tří králů (zpracoval Vojtěch Krajíček, srpen 2021).
RTI
Literatura

Jaromír Neumann, Obrazárna Pražského hradu, Praha 1966, s. 291–193.
Eliška Fučíková, Giovanni B. Quadri a sochařství počátku 17. století na Pražském Hradě, in: Barokní umění a jeho význam v české kultuře, Praha 1991, s. 30.
Eliška Fučíková – Beket Bukovinská – Ivan Prokop Muchka, Umění na dvoře Rudolfa II., Praha 1988, s. 131, 244.

Eliška Fučíková, Malířství a sochařství na dvoře Rudolfa II. v Praze, in: in: Oldřich J. Blažíček et al., Dějiny českého výtvarného umění, II/I, s. 218–219 Praha 1989, s. 218–219.

Eliška Fučíková, Rudolf II. a Praha - Císařský dvůr a rezidenční město jako kulturní a duchovní centrum Evropy. Katalog vystavených exponátů, Praha 1997, s. 46.